Met een team van enthousiaste ICT-professionals is Anbecom al sinds 2004 een belangrijke ICT-dienstverlener voor het MKB.
Omdat het de natuurlijke drive van het team is om klanten te helpen zoals zij zelf ook graag geholpen willen worden, biedt Anbecom ICT-oplossingen die meer inhouden dan alleen een geavanceerd stukje techniek. Helpen zit ze in de genen en dat is wat de klant merkt! Of het nu gaat om het leveren en installeren van hardware, software, clouddiensten, telefonie, het bewaken en onderhouden van systemen, telefonische helpdeskondersteuning; Anbecom regelt het. Ben Kok, oprichter en eigenaar van Anbecom: “Anbecom kenmerkt zich door een no-nonsense cultuur. Wij zíjn een MKB-organisatie en dénken als een MKB-organisatie. Wij begrijpen hierdoor als geen ander de behoefte van onze klanten en hechten ook zeer aan persoonlijk contact. Geen automatisch gegenereerde e-mails met ticketnummers, maar gewoon direct de hulp die op dat moment gewenst is”.
“AMF onderscheidt zich vooral door haar flexibiliteit.”
Door constante groei van het bedrijf liep men tegen de grenzen van het toenmalige softwarepakket aan. Wensen ten aanzien van nieuwe bedrijfssoftware waren dat er een mogelijkheid moest zijn om flexibel te koppelen met externe partijen zoals leveranciers, en dat het een integrale oplossing voor alle bedrijfsprocessen moest zijn, inclusief een financiële administratie.
Speerpunten hierbij waren een goede bewaking en afhandeling van supportmeldingen, facturatie van abonnementen en contracten, en dat alle resultaten en kosten direct zichtbaar zijn in het financiële pakket. De belangrijkste doelstelling was het verkorten van de werkprocessen en het terugdringen van administratieve handelingen. Moest men voorheen veel dezelfde informatie in meerdere omgevingen registreren en bijhouden, dat alles is met AMF Bedrijfssoftware in één oplossing geautomatiseerd. Ook een grote stap voorwaarts is dat de buitendienst-engineers al hun uren en materialen via een tablet kunnen verwerken en zo geautomatiseerd onderdeel van het proces uitmaken. Afgehandelde werkopdrachten worden direct bij het bezoek via tablet getekend en administratief verwerkt. Dat was het einde van de handgeschreven werkbon! Bij de oriëntatie naar nieuwe bedrijfssoftware kwam Anbecom in 2014 in contact met Microsign Bedrijfssoftware. De eerste contacten en de demonstratie verliepen prettig en professioneel, aldus Ben Kok. Duidelijk was dat AMF zich sterk onderscheidde door haar flexibiliteit.
Dankzij de vele mogelijkheden kon de inrichting van de software volledig afgestemd worden op de werkwijze van de organisatie. Voor Anbecom was en is dit een groot pré. Het advies van Ben Kok naar organisaties die zich oriënteren op nieuwe bedrijfssoftware: ‘Besteed veel tijd en energie aan de voorbereiding, neem ruimschoots de tijd voor de testfase en bespreek tot in detail wat je wensen zijn’.
Momenteel wordt er binnen Anbecom naar volle tevredenheid met AMF gewerkt. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de volgende modules: AMF CRM, Offerte & Verkoop, Service & Onderhoud, Voorraadbeheer, Financieel, Inkoop en de mobiele oplossing voor de buitendienst (AMF Field Services). De afhandeling en facturatie van abonnementen met diverse looptijden en uitbreidingen op deze abonnementen worden volledig binnen AMF beheerd en bewaakt. Ook een sterk punt is dat er op eenvoudige wijze professionele offertes gemaakt kunnen worden, waarin zowel eenmalige als periodieke kosten kunnen worden opgenomen. Voor de nabije toekomst staan AMF Telebankieren, OCR Scan en Herken en uitgebreide managementrapportages op het verlanglijstje van Anbecom.